top of page
  • Foto van schrijverAndy Uyttersprot

Zoete Aardappel Salade met Kip


INGREDIËNTEN (2P)

- 2/3 Zoete aardappelen

- 2 Kipfilets

- Feta of Geitenkaas

- Slamix

- Granaatappel

- Pompoenpitten

- Dressing

- Olijfolie

- OPTIONEEL (framboos, blauwe bes, komkommer, etc)

 

Vaak denken mensen dat salades saaie gerechtjes zijn als je wilt afvallen en waar weinig smaak inzit. Absoluut niet waar! Het tegendeel wil ik bewijzen met mijn all time favorite salade, 'Een zoete aardappel salade met kip & feta'. Deze combinatie heb ik leren kennen in mijn favoriete zaak Charlie's in Antwerpen. De eerste keer dat ik deze salade daar at was ik echt zo in de 7de hemel (dat is foodheaven). Sommige zullen het misschien vreemd vinden om fruit in hun salade te hebben maar geloof me de combinatie is echt heerlijk!

Daarom heb ik besloten om het gerechtje na te bootsen aangezien ik vanwege de lockdown dit gerechtje moet missen. Dus maak het zeker eens thuis en ga het na de lockdown eens eten bij Charlie's.


Let's start!


1. Verwarm de oven op 200graden

2. Spoel de zoete aardappel met water

=> Je kan hem schillen maar dit hoeft zeker niet, de schil is ook lekker om op te eten

3. Snij de zoete aardappel in schijfjes van ongeveer 1 vinger dik

4. Snij vervolgens de schijfjes in drie hoek partjes, als of je een pizza snijdt

=> Kijk foto voor de grootte ongeveer in te schatten

5. Neem een ovenschaal leg de aardappel partjes erin en voeg 2 EL olijfolie toe en meng het

6. Je kan de zoete aardappel beetje kruiden met bv. zout, peper, oregano, etc.

=> Dit hoeft niet de zoete aardappel heeft op zich al veel smaak

7. Plaats in de oven voor ongeveer 20min tot hij prik-gaar is

=> Controleer op tijd, elke oven is anders dus het kan langer of minder lang duren!

8. Maak je voorbereidingen: snij de feta, ontpit de granaatappel, etc

9. Wanneer de zoete-aardappel bijna klaar is, bak je de kip à la minute

10. Ik snij hem in reepjes, kruid met peper en kippenkruiden en doe hem tussen de gril

=> Maar kies zelf hoe je het liefst jouw kip wilt maken


DRESSEREN

11. Leg de sla in een diepbord

12. Voeg wat dressing toe

13. Voeg de kip, feta en zoete aardappel partjes toe

=> Let op dat je zoete aardappel niet te veel olijfolie meer heeft

=> Anders beetje afdoppen met wat keukenpapier, zo voorkom je een sompige salade

14. Top met granaatappel- en pompoenpitten

=> Geven een extra crunch

15. Werk af met wat vers fruit (framboos, blauwe bes, etc)

OPTIONEEL: je kan altijd wat komkommer en tomaatjes toevoegen


SMULLEN MAAR!

700 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page