top of page
  • Foto van schrijverAndy Uyttersprot

Halloumi Salade met Groene Asperges

Bijgewerkt op: 8 aug. 2021



INGREDIËNTEN (2P)

- 200g Groene Asperge Tips

- Halloumi

- Half-zongedroogde Tomaten

- Sla Mix

- 75g Tricolore Quinoa

- Champignons

- Dressing naar keuze


 

Dit gerecht is waarschijnlijk één van mijn favoriete salades die ik ooit al gegeten heb. Ik kreeg dit gerecht op een etentje bij vrienden en mijn vriend en ik waren er hellemaal weg van. Die zelfde week besloot ik om mijn eigen variant er van te proberen maken. Bij deze het gerechtje: een heerlijke salade met gebakken halloumi, groene aspergers en half-zongedroogde tomaatjes. Een frisse zomerse salade met veel smaken en texturen. Het is niet je alledaagse saaie salade. Een echte aanrader voor alle foodies!


Let's start!


1. Verwarm de oven op 180graden

2. Was de Asperge Tips en snij de onderste uiteindes er af

3. Leg in een ovenschotel met een beetje olijfolie, peper & zout

4. Bak tot ze door prikbaar zijn (+/- 15 min)

5. Zet een kommetje op het vuur en kook de quinoa 10min

6. Snij de champignons en bak ze in een pan

7. Voeg de quinoa toe aan de pan en kruid af met wat peper & zout

8. Wanneer alles bijna klaar is bak de Halloumi in een pan zonder vetstof op een middelhoog vuur tot het mooi er een mooi bruin laagje op komt (zie foto)

=> Zorg dat alles klaar staat om te dresseren want Halloumi wordt snel droog


DRESSEREN

9. Leg de sla mix in een diepbord

10. Voeg een beetje dressing naar keuze toe

11. Dresseer een lijn quinoa-champignon mix

12. Verdeel de groene aspergers mooi over het bord

13. Werk af met half-zongedroogde tomaatjes en Halloumi



SMULLEN MAAR!


419 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page