top of page
  • Foto van schrijverAndy Uyttersprot

Strawberry Mojito Iced Tea

Bijgewerkt op: 29 apr. 2020


INGREDIËNTEN:

(Je kan het met een andere fruitthee met citrus toetsen maken, maar ik raad je echt aan om deze te bestellen. Hij is een echte meerwaarde!)

- Verse Aardbeien

- Verse Munt

- Suikersiroop

- Limoenen (Ongeveer 6)

- Crushed Ice (Of ijsblokken)

- Bruiswater

OPTIONEEL: Rum als je er een heerlijke cocktail van wilt maken

 

Onlangs kreeg ik een berichtje van Carlo's koffie of ik het eventueel zag zitten om met hun producten receptjes te maken. Aangezien ik ervaring heb als bartender was dit zeker iets wat ik wou doen. Zomerse drankjes maken, daar is het nu de ideale moment voor!

Ik kreeg van hun enkele theesoorten waaronder hun populaire Strawberry Daiquiri thee. Een fruitthee op basis van citrus en aardbeien. Dit gaf mij het idee om een Strawberry mojito iced tea te maken. Man, wat was dat een goed idee!

Super frisse citrus smaken in combinatie met zoete toetsen van aardbei. De thee geeft een extra dimensie aan de klassieke virgin mojito. Oprecht één van de lekkerste iced tea's die ik al gemaakt en geproefd heb (geloof mij dat zijn er veel).

Ideaal als mocktail of om met een beetje rum als cocktail te drinken!


Let's start

1. Zet 1l water op het vuur en breng het tot kooktemperatuur

2. Haal het van het vuur en voeg +/- 18g thee aan toe

3. Laat ongeveer 10min trekken en roer regelmatig

4. Giet de thee in een glazen fles en zeef het met een vergiet

=> Zo blijven er geen theeresten in je drankje

5. Laat even afkoelen tot op zen minst kamertemperatuur

6. Neem een glas en snij ongeveer 3 aardbeien (of 2 grote) in fijne stukjes

7. Doe deze in het glas en plet tot een fijne puree

8. Voeg 3cl vers citroensap en 3cl suikersiroop toe

9. Voeg een 6tal muntblaadjes toe

10. Voeg ijs toe (ongeveer de helft van je glas)

11. Voeg vervolgens 10cl thee toe

12. Meng alles goed met een lepel

(OPTIONEEL: voeg 5cl Witte Rum toe om een cocktail te maken)

13. Giet verder op met een beetje bruiswater


DRESSEREN

14. Snij wat limoenpartjes en voeg deze toe aan het glas

15. Snij een aardbeitje in 2 maak een inkerving aan de zijkant en zet het op het glas

16. Voeg ten slotte een takje munt toe





ENJOY!


139 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page