top of page
  • Foto van schrijverAndy Uyttersprot

Homemade Passionfruit Iced Tea


INGREDIËNTEN (1L)

- 1L Water

- Limoensap

- Passievrucht siroop

- Verse passievruchten (1 per glas)

- Green Passionfruit Tea van Carlo's Koffie

(of 2 zakjes citrus thee en 1 zakje zwarte thee)

 

Een tijdje geleden vroeg Carlo's koffie mij of ik met hun producten receptjes wou maken om een beetje te reclame te maken. Mijn eerste recept 'Strawberry Mojito Iced tea' was alvast een voltreffer bij jullie. Vandaag deel ik het recept van mijn all time favorite iced tea. Een frisse Homemade Passionfruit iced tea. Een super fris drankje met een heerlijke balans van zoet-zuur-fris en fruitig. Een ideaal drankje om je het gevoel van vakantie te geven. De heerlijke thee smaak wordt in balans gebracht met vers limoensap en een zoete passievrucht siroop. Je kan de producten van Carlo's online bestellen via deze site: https://carlos-koffie.myshopify.com/collections/thee


Let's start

1. Zet 1l water op het vuur en breng het tot kook temperatuur

2. Haal de pot van het vuur en voeg 15g van de thee toe

3. Laat 4 minuten trekken en filter dan de thee uit water

=> Als je geen theefilter heb kan je gewoon met een vergiet de thee overgieten naar een andere pot

4. Laat de thee op kamertemperatuur komen voor je hem gebruikt

5. Vul een glas met een paar ijsblokken

=> Ik geef het recept volgens glas mee omdat het niet slim is op voorhand limoensap toe te voegen aan je liter iced thee. Deze wordt dan te snel volledig zuur.

6. Voeg 15cl van de thee toe

7. Voeg 3cl limoensap en 5cl passievrucht siroop toe

=> Wil je het zoeter? Iets meer siroop

=> Mag het iets zuurder? Iets meer limoensap of minder siroop

=> Zoek zelf een beetje je verhoudingen, ik geef maar mee wat ik lekker vind!

8. Voeg het vruchtvlees van 1 passievrucht toe

9. Roer goed tot alles vermengd is

10. Werk af met een takje munt




ENJOY!

421 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page