top of page
  • Foto van schrijverAndy Uyttersprot

Dalgona Koffie


INGREDIËNTEN:

- 2EL Oploskoffie

- 2EL Warm Water

- 1,5 EL suiker

- Melk naar keuze (amandel-, hazelnoot-, koemelk, etc)

- Ijsblokken

 

Dalgona koffie de koffiehype van 2020. Vergeet even de iced coffee en frappuccino (lol never forget iced coffee, that's life). Deze schuimige koffie is super makkelijk om te maken, het is instaproof en het is echt super lekker! Ik had eerst mijn twijfels toen ik deze hype zag opkomen omdat ik nog al een koffiesnob ben. Maar deze twijfels waren snel weg toen ik mijn eerste sip nam. Een sterke koffie smaak die mooi blend met de melk naar keuze. Hij is bijvoorbeeld super lekker met hazelnootmelk! Je kan hem zowel warm als koud drinken.

In dit recept ga ik voor een iced variant omdat het lekker zonnig is, maar probeer het gerust met warme melk!


Let's start

1. Doe in een mengkom 2EL oploskoffie, 2El warm water en 1,5EL suiker

=> Wil je hem iets zoeter voeg dan wat meer suiker toe

=> Gebruik zeker oploskoffie! Met gewone koffie lukt dit niet

2. Klop het op met een elektrische klopper tot het een mooi schuimig geheel is

=> Met de hand kan ook als je een intensieve work-out wilt

=> Het is klaar wanneer je stijve piekjes kan maken met het schuim

3. Doe ijsblokken in een glas, voeg de melk toe en top met het schuim

=> Hoeveelheid melk kies je zelf ongeveer!


SMULLEN MAAR!

78 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page